بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

پاس کاری مشکلات در یک مجتمع تجاری در خیابان طبرسی مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۶۰۶
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
پاس کاری مشکلات در یک مجتمع تجاری در خیابان طبرسی مشهد
۱۲۰ مالک این مجموعه تجاری از سرنوشت مبهم بازگشایی و تعیین تکلیف واحدهایشان گلایه دارند.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ در حاشیه خیابان طبرسی مجتمعی وجود دارد که مشکلات زیادی دارد. علت این موضوع در گلایه‌های مالکان این مجتمع پیداست؛ مجتمعی که دویست واحد و حدود ۱۲۰ مالک دارد، اما حدود دو سال تعطیل است و مالکان و کسبه این بازار از این مسئله گلایه دارند.

سرسنگی یکی از مالکان این مجموعه است که از سال ۱۳۹۰ واحدی را در این مجتمع خریده است. او می‌گوید: در قرارداد سرقفلی این طور بیان شده بود که تا پایان سال ۱۳۹۴ باید به مالکان اطلاع‌ می‌دادند که مالکیت واگذار می‌شود و گویا به برخی افراد اطلاع داده بودند، اما این مسئله به برخی مالکان و ازجمله من اطلاع رسانی نشده است. ضمن اینکه اکنون با مشکلاتی که ایجاد شده است، برای این واحد‌ها حتی به قیمت خرید ۱۰ سال پیش هم مشتری پیدا نمی‌شود و فقط ممکن است واحد‌ها را به مبالغ کمی اجاره کنند.

تحویل واحد‌های بدون امکانات

وی اضافه می‌کند: سال ۱۳۹۴ بود که بنا شد برخی واحد‌ها را تجمیع کنند تا به فروشگاهی اجاره داده شود. چند فروشگاه تعدادی از این واحد‌ها را اجاره کردند، اما بابت کرایه مبلغ ناچیزی به ما پرداخت شد.

بعد از پایان فعالیت این فروشگاه‌ها هم اعلام کردند که برای تحویل واحد برویم. مغازه هنوز تخلیه نشده بود و امکاناتی مانند کپسول آتش نشانی که همان ابتدا هزینه اش را دریافت کرده بودند، موجود نبود و در پاسخ گفتند که این امکانات در انبار است.

او می‌افزاید: الزامی وجود داشت که هر قراردادی برای خرید و فروش یا اجاره باید در دفتر مجتمع انجام شود، اما متوجه نشدیم که چه اتفاقی رخ می‌داد که متقاضیان می‌خواستند به قیمت کم واحد‌ها را اجاره کنند یا بخرند. همه املاک از ۱۰ سال پیش تاکنون گران‌تر شده است، اما قیمت واحد‌های این مجتمع تغییری نکرده است.

با توجه به موقعیتی که این مجتمع دارد، می‌توانست بهره برداری خوبی داشته باشد، اما حالا سرنوشت آن مشخص نیست. حتی مبالغی را جمع آوری کردند که پیش از عید آن را راه اندازی کنند، اما بازهم اقدامی انجام نشد.

شکایت‌ها به نتیجه نمی‌رسد

جلالی، یکی دیگر از مالکان که واحدی در طبقه همکف دارد، با بیان اینکه برای تحویل واحد‌ها روندی طولانی را از سر گذرانده اند، می‌گوید: درواقع این مجتمع متروکه شده است و حالا می‌گویند که پنج ماه شارژ را پرداخت کنید تا راه اندازی شود، درصورتی که ما طلبکار هستیم و چندسال واحد‌های ما را اجاره داده بودند، اما به ما مبلغی پرداخت نکرده اند.

بعضی افراد شکایت هم کرده اند، اما قرارداد‌ها طوری تنظیم شده است که مشکلی متوجه رئیس هیئت مدیره مجتمع نمی‌شود و شکایت‌ها نیز به نتیجه نرسیده است.

پنج ماه شارژ برای پرداخت بدهی قبوض

حسین نژاد مالک دیگری است که واحدش را در سال ۱۳۹۱ تحویل گرفته است و به گفته او، تعداد محدودی از واحد‌های همکف و طبقه منفی یک این مجموعه شروع به کار کردند، اما نه به صورت موفقیت آمیز.

او بیان می‌کند: این مجتمع حدود ۲۷۰ میلیون تومان قبض پرداخت نشده دارد و اکنون از مالکان خواسته اند که پنج ماه شارژ را زودتر پرداخت کنند تا این قبض‌ها را پرداخت کنند. سال ۱۳۹۶ واحدی را در این مجتمع با ۱۵۰ میلیون تومان خریدیم، اما در اوج تورم، فقط حاضر شده اند این واحد را به قیمت ۹۰ میلیون تومان از ما بخرند.

وی اضافه می‌کند: مشکل ما در حوزه فروش این واحدهاست، اما آن طور که مطرح است، اعضای هیئت مدیره می‌خواهند قیمت‌های مجتمع را تا حدی پایین بیاورند که خودشان آن‌ها را بازخرید کنند و در اختیار خودشان باقی بماند. ضمن اینکه واحد‌های مربوط به خودشان را به راحتی خرید و فروش می‌کنند، اما اگر ما بخواهیم واحدمان را بفروشیم، مبالغی را از ما مطالبه می‌کنند.

مالکان پای کار نیستند

رئیس هیئت مدیره این مجتمع معتقد است که سال ۱۳۹۰ واحد‌ها را به مالکان تحویل داده اند و از آن زمان به بعد شرکت هیچ تعهدی در قبال راه اندازی و بهره برداری از آن مجموعه ندارد. ضمن اینکه در سال ۱۳۹۳ تقریبا همه مجموعه راه اندازی شده است.

محسن پوررضایی می‌گوید: در همه مراکز خرید، هیئت مدیره از مالکان تشکیل می‌شود و برای آن مجموعه تصمیم می‌گیرد. اکنون مشکل این است که مالک‌ها پای کار نیستند و خیلی از آ ن‌ها واحدهایشان را راه اندازی نکرده اند. هزینه‌های آب، برق و... باید پرداخت می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در زمان تحویل واحد‌ها پس از تجمیع، واحد‌ها بدون امکانات بوده است، می‌گوید: این موضوع درست است. فردی که آن زمان واحد‌ها را تحویل می‌داد، باید امکانات آن را نیز تحویل می‌داد و این موضوع سهل انگاری آن فرد را می‌رساند. اما این اقدامات در تعهدات هیئت مدیره اول است که واحد‌ها را تجمیع کرده و با فروشگاه‌هایی قرارداد بسته است.

وی درباره الزام قرارداد خرید و فروش یا اجاره در دفتر مجتمع نیز بیان می‌کند: شرکت واحد‌ها را به صورت سرقفلی فروخته است. به همین دلیل زمانی که مالک واحد‌ها هنوز شرکت است، برای نقل و انتقال یا اجاره واحد باید درصدی را به عنوان حق مالکانه به (مالک) شرکت بدهند. درواقع به ازای هر نفعی که افراد از واحد می‌برند، ۱۰ درصد مربوط به شرکت است.

پوررضایی که خودش مالک ۱۰ واحد در این مجتمع ازجمله شهربازی است، بدهی قبض‌های این مجموعه را حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: ارزش افزوده یک مجموعه تجاری به رونق آن است و تا زمانی که واحد‌ها راه اندازی نشود، رونق نمی‌گیرد. در این مجتمع هر اتفاقی که افتاده است، مسببش مالکان هستند. زیرا پای کار نیامده اند. شش ماه می‌شود که به مالکان برای تشکیل مجمع و تعیین تکلیف نامه زده ایم تا در ۲۷ اسفند این جلسه برگزار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->